Gwarancja turystyczna UNIQA
(zasady udzielania gwarancji turystycznej Oddziałom PTTK)
12.07.2018 r. ZG PTTK podpisał porozumienie z AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. w sprawie zasad udzielania gwarancji turystycznej Oddziałom PTTK na rzecz Marszałka województwa odpowiedniego dla siedziby zleceniodawcy. Porozumienie na mocy połaczenia się spółek AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. i UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. pozostaje w mocy i obowiązuje dwie strony Zarząd Główny PTTK oraz UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Uzyskanie oferty finansowej gwarancji
W celu otrzymania oferty gwarancji turystycznej zainteresowany Oddział PTTK (zleceniodawca) przesyła do odpowiedni dla swojej siedziby kontakt UNIQA (podany niżej) skan podpisanego wniosku o udzielenie gwarancji turystycznej, (załącznik nr 1) oraz w (załączniku nr 1a) oraz oświadczenia biura podróży (załącznik nr 2).
Do ww. dokumentów należy dołączyć:
KONTAKTY UNIQA:
Oddział Regionalny Warszawa ( woj. mazowieckie, łódzkie, podlaskie, lubelskie )
Aleksandra Tymoszczuk - Manager ds. sprzedaży ubezpieczeń turystycznych
aleksandra.tymoszczuk@uniqa.pl
Oddział Regionalny Katowice ( woj. śląskie , opolskie )
Oddział Regionalny Kraków (woj. małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie)
Anna Głowacka - Manager ds. Sprzedaży ubezpieczeń turystycznych
anna.glowacka@uniqa.pl
Oddział Regionalny Gdańsk ( woj. pomorskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie )
Kamilla Osowska - Manager ds. Sprzedaży ubezpieczeń turystycznych
kamilla.osowska@uniqa.pl
Oddział Regionalny Poznań ( woj. wielkopolskie, zachodniopomorskie)
Oddział Regionalny Wrocław ( woj. dolnośląskie, lubuskie)
Agnieszka Skimina - Kierownik sprzedaży ds. ubezpieczeń turystycznych
agnieszka.skimina@uniqa.pl
*UWAGA: zaleca się wysłanie wniosku o gwarancje również na adres ogólny: turystyka.dut@uniqa.pl
UNIQA zobowiązuje się niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 5 dni roboczych, po otrzymaniu kpl. dokumentów (wypełniony wniosek o udzielenie gwarancji turystycznej wraz z wymaganymi w nim kopiami dokumentów oraz oświadczenie biura podróży) przedstawić ofertę finansową.
W przypadku zaakceptowania przez Oddział PTTK oferty UNIQA, Oddział informuje o swojej decyzji UNIQA.
Wystawienie gwarancji
Po otrzymaniu decyzji Oddziału PTTK, UNIQA przesyła droga elektroniczną do Oddziału PTTK: dane do opłacenia składki, wzór umowy gwarancji (załącznik nr 3), wzór deklaracji wekslowej (załącznik nr 4), wzór weksla (załącznik nr 5).
Następnie Oddział PTTK przesyła na adres wskazany przez Regionalnego Kierownika Sprzedaży:
UWAGA: NA WNIOSEK ODDZIAŁU PTTK dokumenty mogą być podpisane podpisem elektronicznym
*(procedurę wystawienia gwarancji stosuje się wówczas odpowiednio).
*(zgodnie z obowiązującymi przepisami w czasie procedowania gwarancji).
UNIQA zastrzega sobie prawo indywidualnej oceny złożonych wniosków o udzielenie gwarancji turystycznej oraz w uzasadnionych przypadkach odmowy udzielenia gwarancji.
Oddziałom PTTK zawierającym umowę gwarancji turystycznej na podstawie porozumienia przysługuje 15% zniżka w składce taryfowej z tytułu udzielenia gwarancji turystycznej.
Jerzy Kapłon